Vítejte na první české fanstránce o kompletní Silent Hill sérii !!!

SH1: Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbraně | Recenze | Konce & Bonusy | Bonusový Materiál | Návody
SH2: Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbraně | Recenze | Konce & Bonusy | Bonusový Materiál | Návody
SH3: Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbraně | Recenze | Konce & Bonusy | Bonusový Materiál | Návody
SH4: Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbraně | Recenze | Konce & Bonusy | Bonusový Materiál | Návody
SHH: Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbraně | Recenze | Konce & Bonusy | Bonusový Materiál | Návody
SHO: Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbrane | Recenze | Konce & Bonusy | Bonusový Materiál | Návody
SH: SM Příběh | Interview | Bonusový Materiál | Recenze
SH: 8 Příběh |

Page Name

small logo

 

Silent Hill 4 Recenze od: Hesi

    saa  

Tak jsem se konečně dokopal k tomu, abych dohrál znovu Sh4 a trochu si ho připomenul pro napsání této recenze.
Silent hill 4 je dalším pokračováním skvěle hororové série Silent hill, která se poprvé objevila na PSX v roce 1999 a sesadila z trůnu někdejšího krále survival hororu Residenta Evila. Silent hill dokázal vytvořit strach pomocí fantazie hráčů, kterým nenabízel pár hnusnejch zombíků, ale místo toho jim servíroval různé plíživé, hrůzu nahánějící zvuky, u kterých si mohli pouze domýšlet, co je vyluzuje. Baterka, kterou jste u sebe měli, Vám také moc nepomáhala, spíš naopak, protože osvětlovala pouze minimum prostoru před Vámi a nic víc, zato protivníkům pomáhala zdatně, jako vynikající navádění na pochodující večeři :-D
Stejně tak kamera hrála spíš proti, než pro a většinou byla postavená tak, abyste svojí postavu viděli v celé své kráse, ale těch pět potvor, které vás chtěli sežrat už jaksi ne :-)), i přes tyto „nedostatky“ nebo právě kvůli nim se série Silent hill stala jednou z nejlepších akčních adventur vůbec. Mnoho hráčů si získala svou strašidelnou atmosférou s bizarními monstry (kolikrát jsem si jenom říkal, že už to dál hrát nebudu, že už to fakt znova hrát nebudu a nakonec jsem to dojel ještě několikrát za všechny konce) a skvělými příběhy, které vždy nechávaly dost místa na dohady o tom, jak to teda vlastně všechno bylo…
Nyní tu máme již čtvrté pokračování s podtitulem The Room, které doznalo od SH3 hned několika změn. Ne, nebojte, nejedná se o strategii ani sportovní simulátor, jde stále o hororovou akční adventuru, i když lépe by to vystihovalo pojmenování Hororová AKČNÍ adventura. Adventurní část tu byla celkem dost osekána, zato mlácení všeho možného živého či neživého si užijete do sytosti (to jsem trochu odbočil, ale to mi snad prominete nyní už pěkně po pořádku).
Co tedy znamená The Room v podtitulu? Tak tedy naše room je pokoj 302 v jakémsi apartmánu v kterém si Henry Townsend, tedy Vy spokojeně bydlíte, až do jednoho rána, kdy se probudíte, vylezete z postele, zajdete si do kuchyně do vybrakované ledničky pro něco k jídlu, problém je jediný a to ten, že když jdete k té ledničce, tak se kouknete trochu doleva na svoje vstupní dveře, a co nevidíte? Asi 10 metrů dlouhý řetěz, který drží pět zámků, za které by se ani v nejprestižnějším železářství nemuseli stydět, a který vám brání v odchodu z bytu, plus na dveřích máte pro jistotu napsáno Don´t go out… a podpis od jistého Waltera.
Tady se trochu o Waltrovi rozepíšu, tím pádem i o příběhu, takže pokud jste SH4 ještě nehráli, tak doporučuji přeskočit. Walter Sullivann se narodil v pokoji 302, ale jeho rodiče ho po porodu okamžitě opustili, dokonce se v pokoji našla i pupeční šňůra. Pro Waltra tedy, jak sami uznáte, život moc šťastně nezačal, Walter se později dostal do silenthillovského sirotčince (bohužel pro něj to bylo jakési náborové středisko pro náboženský kult ze Silent hillu), kde se dozvěděl, že by maminku mohl znovu dostat zpět, pomocí rituálu „21symbolů“, tedy zabitím 21 lidí, ale je podveden, protože místo maminky křísí samotného Ďábla. Walter, ale mámu nikdy neviděl, jen každý den (kdykoliv mohl) jezdil metrem „domů“ do pokoje 302, ale v něm stále někdo bydlel a sousedi na něj křičeli, co tu pořád chce, co tady hledá, to mu samozřejmě taky moc nepomáhalo. S postupem času dokonce začal věřit, že pokoj 302 je jeho matka.
Jak to nakonec dopadne a jestli Walter maminku (Ďábla) vzkřísí, na to už si přijďte sami jediné, co prozradím je to, že byste měli máknout, protože na zádech se vám už pomalu vypaluje číslo 2121, tedy 21/21 ,-)

Hm tak co? Řeknete si, otevřu aspoň okno – smůla – okno otevřít nejde, tak si pustíte televize, hm nejde elektřina, tak někomu zavoláte, aby Vám pomohl, ale telefon je ustřižený a sousedé Vás také neslyší, i když Vy je ano. Najednou se z koupelny ozve rána, tak se tam jdete podívat, a co pěkného tam najdete? Vedle umyvadla se objevila dost velká díra, kterou byste se mohli dostat pryč, a proto do ní vlezete…
Díra vás zavede do šesti různých prostředí, například: metra, lesa, vodního vězení nebo staré dobré nemocnice. Po ukončení každého „snu“ se vracíte zpátky do svého bytu, ale vrátit se můžete kdekoliv, kde tuto díru naleznete, a protože Váš pokoj je jediné místo, kde můžete hru ukládat a odkládat si věci z inventáře (poprvé v celé sérii je omezen a to pouze na DESET položek), šmírovat sousedku a hlavně vám pokoj doplňuje zdraví (tentokrát je zde lektvarů a lékárniček opravdu poskrovnu), tak se sem budete vracet celkem často.
Podstatnou změnou je také absence baterky a rádia, což to rádio by člověk oželel, ale ta baterka mi opravdu dost chybí. Důsledkem absence baterky jsou prostředí dost světlá, i když jsou stále hororová, tak mi prostě chybí ten kužel světla osvětlující pouze malinký kousek prostoru a vše ostatní obklopující temnota. A když o tom tak přemýšlím tak zmizel i onen paralelní vesmír, v tom smyslu že neprojdete určitou lokaci v normálu, pak se vám zamotá hlava, protože jste pustili vodu do vany, a projdete si tu lokaci znova v paralelním vesmíru. Tentokrát jsou lokace stále stejné…
A co monstra? Tak ty jsou opravdu „nádherná“ a dovedená téměř k „dokonalosti“. Máme tu psy s metr dlouhým jazykem, kterým se dokážou zabodnou do své oběti, humanoidy (jakoby určité vývojové stadium opice s další hlavou v hrudníku), sestřičky (kdyby se nevyskytovaly v nemocnici tak bych v životě netipnul, že se jedná o sestřičky), siamská dvojčata (3m vysoká pohybující se na dvou rukách), duchové (ti vás budou sr*t asi ze všeho nejvíc, protože jsou nesmrtelní, v pozdější části hry je sice můžete přišpendlit pomocí meče, ale mečů je málo a duchů hodně takže jsem před nimi stejně jenom utíkal), červi, sršni a mnoho dalších.
Jak hodnotit Silent hill 4: The Room? SH4 přinesl do série mnoho změn, některé sice jsou dost kontroverzní, ale vcelku je to zase skvělá hra s vynikající atmosférou a příběhem, který má zase víc, než jen jedno zakončení a na rozdíl od SH3 je poměrně dlouhý (já ho teď, když už jsem věděl kam jít, dohrál až za 7h). Nejvíc mi asi vadí absence baterky, ale v takovém vodním vězení (podle mě jedna z nejlepších lokací v celé sérii) jsem měl strach, i když nebylo celé zalité tmou. Takže Silent Hillu 4 dávám 82%, protože je to opravdu vynikající hra.

Hodnocení: 82%

sdfsghfhgdgddsgjfjnvxxyydsfhfhfbncf

 

 

 

 

Komente - chybov hlenNepodailo se pipojit k databzovmu serveru.