Vítejte na první české fanstránce o kompletní Silent Hill sérii !!!

SH1: Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbraně | Recenze | Konce & Bonusy | Bonusový Materiál | Návody
SH2: Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbraně | Recenze | Konce & Bonusy | Bonusový Materiál | Návody
SH3: Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbraně | Recenze | Konce & Bonusy | Bonusový Materiál | Návody
SH4: Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbraně | Recenze | Konce & Bonusy | Bonusový Materiál | Návody
SHH: Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbraně | Recenze | Konce & Bonusy | Bonusový Materiál | Návody
SHO: Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbrane | Recenze | Konce & Bonusy | Bonusový Materiál | Návody
SH: SM Příběh | Interview | Bonusový Materiál | Recenze
SH: 8 Příběh |

Page Name

small logo

 

Vlastní Tvorba Překlady: 2. Objasnění celého děje Silent Hill z roku 2000
Autor překladu: Zdeněk Jantač
Silent Hill

    hfh  

 

2. Objasnění celého děje Silent Hill
Silent Hill

 

Další věc, která mi vrtala často v hlavě - proč se Silent Hill vracelo zpátky a vpřed do sněhu, mlhy, temnoty či hrůzy?

Nejprve si připusťme, že Silent Hill je město ve videohře, není to skutečný svět.

Nyní už se na to budeme dívat pouze hypoteticky. Prozkoumáme Silent Hill, jako kdyby to bylo skutečné město. Proč se tedy město tolik měnilo a proč je hra plná záhad a nejasností v mnoha částech příběhu?

Vývojáři museli být nekonkrétní, neb ESRB (Entertainment Software Rating Board) /-úřad kontrolující obsah her-/ by nikdy nedovolilo hru s takovými očividnými satanistickými prvky v USA vydat. Tedy příběh musel být mlhavý naschvál, obsahovat pouze nezbytné informace, aby hráč mohl základním prvkům příběhu porozumět. Potíž je v tom, že zápletka je roztroušena do hádanek, které si musí hráč dešifrovat sám. Průměrnému hráči videoher je 10-26, což znamená že polovina z nich bude mít nemalé problémy poskládat všechna puzzle, když samotná hra je jedno velké puzzle. Nyní jste snad už pochopili, že se nesnažím řešit jednotlivá puzzle ve hře, ale jedno velké.

Máte jiné vysvětlení pro tak mlhavý příběh, které je přijatelné?

Jediné vysvětlení, které dává smysl, pokud si sednete a analyzujete celou věc několik hodin, je toto: vývojáři mají strašně rádi všechny ty nepodstatné aspekty amerických televizních programů a filmů. Vezměte si taková jména ulic v Silent Hill. To je takový malý dárek. Všechna jména odkazují na nejrůznější autory scifi a hororů, stejně tak jako na členy skupiny Kiss, Sonic Youth, atd. Intro je další vodítko. Způsob sestříhání scén, co se odehrály a odehrají, v intru. Celé intro je jako sledovat začátek dílu seriálu Twin Peaks od David Lynche, který se moc dlouho neudržel. Podivné příhody, co se stanou Harrymu tento víkend v Silent Hill.
Co nového a podivného se stane v tomto díle? Co nového bude odhaleno? Jak to všechno skončí tentokrát? Unikne Harry nakonec z tragické smyčky, ve které se zdá, že se zasekl.

fhfg

Všechny tyto nepodstatné vlivy ve hře, kde se vzaly? Přečti si, podívej se na díla lidí, ke kterým jsou odkazy v této hře. Mnoho jmen ulic odkazuje na autory a umělce, kteří jsou určitě jejich nejoblíbenějšími tvůrci. Pro zajímavost, jak už bylo vysvětleno, celé to početí démona skrze dítě je převzato z románu Rosemary má děťátko od Ira Levina. Jeho příjmení je v jménu ulice ve hře. Richard Barman je pseudonym Stephena Kinga a všichni víme, jak dobrý spisovatel hororů on je. O několik let dříve, King vydal titul nazvaný Regulátoři pod jeho starým pseudonymem. Pokud jste četli jeho román, pochopíte snáze schopnosti dítěte proměnit svět ke svému obrazu a fyzicky přenést lidi do něj. Toto je hlavní věc převzatá a použitá ve hře z jeho díla. Přečtěte si další práce autorů a můžete přemýšlet, jak ovlivnily děj ve hře. Ještě vám mohu říci o teorii od Carl Sagana, ten napsal, že existuje nekonečně světů ve vrstvách nad sebou. Toto rozvinul z Einsteinových teorií, že čas existuje v několika vrstvách a jedna vrstva může protnout jinou v minulosti své nebo úplně jiné. Sagan usoudil, že v tomto případě zde bude nekonečně světů, všechny odvozené od možných rozdílných rozhodnutích každého jedince. Řekněme tedy, že uděláte v našem světě rozhodnutí, pak podle Sagana existují další světy někde v čase v alternativním vesmíru, kde jste udělali jiné rozhodnutí a celý svět je podle toho jiný.

Ještě přidám další dva zdroje, o kterých si myslím, že jsou obsaženy ve hře najisto, pouze ve hře nejsou odkazy na jména jejich autorů. První je film Jakobův žebřík, ve které Tim Robbins je postavou s podivnými nočními můrami, které zasahují do reality, přesně jako u Harry Masona ve hře. Pak je tu ještě existence Mlhavého a Bílého Silent Hill proti Temnému a Černému, což mi připomíná koncept alternativních vesmírů z Twin Peaks a jména v nich „Bílá bouda“ a „Černá bouda“.

Pokud stále nerozumíte, udržte si alespoň přehled výše přečteného, než budete pokračovat. Pomůže to pro snadnější objasnění věci a umožní mi to psát stručněji.

Zdá se, že město Silent Hill je chyceno mezi dvěma světy. První svět je ten, kde uprostřed letní sezóny pořád trochu sněží a je hustá mlha, z které vylézají monstra. (Mlha zde není proto, aby ulehčila grafickým kartám! Vezměte si takové hry jako Tomb Raider nebo Shadow Man, které mají podobné enginy a můžete vidět na míle daleko. Vývojáři chtěli zvýšit strašidelnost a záhadnost atmosféry!) Ještě před samotnou hrou dojde k podivným událostem. Celé město bylo zataraseno něčím, co vypadá jako zchlazené magma a některé ulice jsou přerušené nesjízdnými roklemi. V tomto světe se můžete pohybovat snadněji s turistickou mapou za použití jmen ulic, které jsou dobře viditelné na všech cedulích na křižovatkách. Také je to vždy tento svět, kde se setkáte s Dahlii, a kde naleznete vodítka, které vám řeknou jak pokračovat. Zapamatujte si, koho zde můžete potkat.

Ten druhý jiný svět Silent Hill, který čas od času převládne, je svět naprosté temnoty, svět kde nesněží, ale prší. Znamení Samaela mohou být viděna víc a víc častěji. Jedinou možností jak se pohybovat, je za pomoci světla z baterky. Je zde také více příšer a vše napovídá tomu, že tento svět je na pokraji rozkladu. Místo vydlážděných ulic jsou zde plošiny ze železného pletiva, které se zdají visíce nad propastí ničeho. Budovy a areály, které se zdály naprosto v pořádku, jsou nyní vevnitř a někde i venku rozpadlé. Děsivé a naprosto monstrózní nástrahy zde čekající na Harryho. V tomto světe potkáte zdravotní sestru Lisu a čas od času také mladou dívku Alessu.
Zapamatujte si, koho zde můžete potkat.

gdfg

Mlhavé Silent Hill se mění do temného a temné zpátky do mlhavého, jakmile porazíte hlavní monstrum. Co znamená toto posouvání mezi světy?

Za předpokladu, že jsou příšery a podivné dějící se věci v obou verzích Silent Hill, ani jedna verze nebude SKUTEČNÉ město Silent Hill. Oba světy obydlené příšerami jsou metafyzicky vytvořené verze skutečného města. To znamená, že musí existovat ještě jeden skutečný svět Silent Hill. Co se s ním stalo? Moje odpověď je, že je zde stále, že jsou zde tři Silent Hill (dále už jen SH), mlhavé SH, temné SH a to skutečné SH.

Jaká čarovná síla vytvořila tato falešná města Silent Hill? Protože se Dahlia objevuje pouze v SH s mlhou, lze usoudit, že nějak kontroluje právě toto mlhavé SH. Alessa se objevuje pouze v temném SH, tedy Alessa bude kontrolovat pouze temné SH. Jak? V případě Alessy je to zřejmé, ona má polovinu moci démona v sobě, pokud se ještě spojí s druhou, pak může vládnout celému fyzickému vesmíru. Když se druhá dívka spojila se silou dívky první, spojení jejich sil určitě stačilo k vytvoření dalšího světa. Pokud jde o Dahlii, její schopnosti museli být dostatečně mocné, aby byla schopna vytrhnout nově stvořený svět Alesse z rukou, a tak lehce najít druhou dívku.

Shrneme-li to nyní, získáme snadné vysvětlení. Alessa vytvořila falešný Silent Hill, ve které se chtěla před Dahlií schovat. Dahlia má však trumf. Vlastní tajemné zařízení nazvané Flauros, které může spoutat alternativní vesmíry. Nejvíce toho prozradí, když mluví k Harrymu v kostele, říká mu, že má následovat cestu skrz temnotu osvětlenou pomocí Flauros. Pokud má Flauros sílu spoutat alternativní vesmír, tak Dahlia má také moc spoutat Alessu. Problém Dahlii je, že Alessa se skryla velmi hluboko v alternativním světě. Dahlia nemá možnost se dostat s Flauros k Alesse dostatečně blízko, aniž by ji Alessa nevycítila a neunikla. Dahlia se tedy snaží skrýt Alesse také a hlavně potřebuje někoho jiného, kdo by k ní Flauros dostal. Proto se z Harryho stane Dahliin pěšák. Harry hledá Cheryl, nyní už ale víme, že ve skutečnosti hledá Alessu. Právě toto se Dahlii hodí, a proto je Harry několikrát přenesen do světa Alessy.

Nyní dáme dohromady, co jsme si řekli: Alessa vyčarovala alternativní Silent Hill, aby se v něm skryla. A jak nejlépe si to ulehčit, než vytvořit velmi hustou mlhu a zablokovat ulice hlubokými propastmi. Dahlia se tedy nemůže dostat k Alesse, ale má zařízení, které může pozměnit či ovlivnit svět, ve kterém se Alessa skrývá. Dahlia tam může sebe přenést, ale jak jsem řekl, Alessa kontroluje tento svět a tak ví, kde se v něm Dahlia pohybuje. Dahlia tedy potřebuje zdánlivě neškodného pěšáka vybaveného Flauros, který se k Alessa dostane za ní. Dahlia tedy vymyslí plán využít Harryho, náhradního otce Alessy, aby dostal Flauros k Alessa natolik blízko, aby zařízení mohlo přerušit ovládání světa Alessou a její svět mohl být zrušen. Dahlia použije Flauros a přenese vědomí Harryho do světa Alessy. Nejde o skutečného Harryho, ale toto on nemůže vědět. Když zemře ve světe Alessy, zemře i ve skutečném světě. Toto je dobře vidět, když dohrajete hru se špatným koncem, kde Harry umírá ve vraku jeho džípu, kde byl po celou dobu. Harry existující v Alessině světě není hmotný, jde pouze o jeho obraz, proto nemůže ovlivnit předměty v tomto světě. Pokud stále netušíte, co mám na mysli, tak shlédněte film The Matrix a hned pochopíte.

nnfg

Alessa si je vědoma přenesením Harryho do jeho světa. Vytvoří proto hrůzostrašnou verzi Silent Hill, aby vystrašila Harryho a přesvědčila ho nepokračovat. On ale netuší o co tady jde, hledá svoji dceru, kterou chce najít, a tak pokračuje. Alessa tedy vytvoří monstra, která přemůžou a zabijí Harryho formu. Žádný problém. Dahlia jednoduše regeneruje Harryho na bezpečném místě v kavárně. Pokud opět nechápete, shlédněte Matrix. Toto se může stát nesčetněkrát. Popravdě, konec hry nemůže být úplným koncem.

Přemýšlejte o tomto. Alessa a Dahlie jsou v urputným souboji mezi sebou v této přičarované realitě, kde každý z nich má sílu změnit toto místo falešné reality. Navíc, pokud se falešné reality zhroutí během dobrého konce, Alessa může jednoduše vyčarovat všechno znovu a Dahlie se může znovu do tohoto světa nahackovat, jak už se to jednou stalo. Situace je tedy taková, že hráč je uvězněn v bezvýchodné situaci. Nemůžete nikdy zvítězit v této hře, protože nikdy nebudete hráčem, pouze loutkou. Jak jsem došel k tomuto závěru? Skončením této hry, započne nová ve stejné situaci. To se však dostáváme k dalšímu tématu č.7: Konce, kde se můžete podrobně dočíst o existujících verzích konců této hry.

Věci vám snáze dojdou, když si přečtete diskusi k právě přečtenému tématu. Hlavním bodem bylo definovat svět, ve kterém hrajete tuto hru a to jsem vám právě vysvětlit, jak nejlépe jsem mohl.

 

 

2. Objasnění celého děje Silent Hill – Autor:
Uncopyrighted material 2000 President Evil
Translation 2006 by Zdeněk Jantač

Silent Hill

<< Alessa a Cheryl - Harry, pěšák Dahlie >>

Vložit Komentář | Komentáře


O Nás | Kontaktujte Nás | Copyright | ©2007-2017 Czech Silent Hill Heaven   Valid CSS!

Valid HTML 4.01 Transitional