Vítejte na první české fanstránce o kompletní Silent Hill sérii !!!

SH1: Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbraně | Recenze | Konce & Bonusy | Bonusový Materiál | Návody
SH2: Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbraně | Recenze | Konce & Bonusy | Bonusový Materiál | Návody
SH3: Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbraně | Recenze | Konce & Bonusy | Bonusový Materiál | Návody
SH4: Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbraně | Recenze | Konce & Bonusy | Bonusový Materiál | Návody
SHH: Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbraně | Recenze | Konce & Bonusy | Bonusový Materiál | Návody
SHO: Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbrane | Recenze | Konce & Bonusy | Bonusový Materiál | Návody
SH: SM Příběh | Interview | Bonusový Materiál | Recenze
SH: 8 Příběh |

Page Name

small logo

 

Silent Hill Homecoming Recenze od: romin2

    saa  


Příběh

Hra se odehrává v malém městečku Sheperd's Glen nedaleko Silent Hillu (přes jezero Toluca se tam dá doplout lodí). Vy jako dvaadvacetiletý Alex se vracíte do rodného města z vojenské nemocnice po ranění v boji. Již delší dobu trpí Alex nočními můrami, že se jeho devítiletý bratr Joshua ztratil a dostal do problémů. Po příjezdu domů zjišťuje, že město a jeho obyvatelé už není, co bývalo a po rozmluvě s matkou raději bere do ruky nůž a vyráží hledat nejen bratra, ale i otce.

Ovládání a hratelnost

Ovládání hry pro Xbox 360 je vymyšleno pohodlně, využijete celý gamepad. Levou páčkou ovládáte chůzi/běh, pravou centrujete kameru (při střílení z pohledu za ramenem míříte). Stiskem A dáte malou ale rychlou ránu, X pro velkou ale pomalou ránu (lze se naučit i komba). B a levá páčka znamená úhyb a Y slouží pro vyvolání mapy. Dále LB a RB slouží pro vstup do inventáře věcí, lékárniček, zbraní, baterky a rádia. A nakonec LT pro bojový postoj (se zbraní míření), a RT pro střílení když máte pušku. Všechna tlačítka lze přemapovat. Toto dohromady funguje dobře, jen je nutné se naučit pohyby nepřátel a vystihnout jejich útok. Bohužel existuje menší prodleva při uhýbání ranám, kterou pocítíte hlavně při bojích s Bossy.
Jak jsme si zvykly v SH4, i zde je k nalezení jen minimum munice a boj probíhá hlavně pomocí chladných zbraní, jako nůž, stará dobrá železná tyč i požární sekyra. Novinkou je otvírání dveří pomocí speciálního nože (ten najdete později ve hře), páčení dveří a skříněk železnou tyčí a sekání dřevěných desek na dveří sekyrou, později i probourávání zastavěných dveří cihlami. Pro boj doporučuji hlavně nůž, který sice není moc silný, ale zato natolik rychlý, že většinou nedovolí protivníkům, aby Vám ublížili. Pro léčení ran jsou zde samozřejmě nápoje a lékárničky. Můžete nalézt i několik kufříků kde je Kaufmannovo sérum, které okamžitě vyléčí všechny rány a ještě navýší maximální kapacitu života! Všeho je ale poskrovnu a takže zase budete křečkovat na horší časy;-). Ve hře je většina nepřátel nových, staří známí jsou tak jen otravní psi (všimněte si, že pes Alexovy rodiny Shuki zmizel) a milé sestřičky, které Vám svými ladnými pohyby za pomocí skalpelu ochotně rozsekají tělo. Nové nepřátele a co na ně platí, si můžete prohlédnout v sekci Nepřátelé & Bossové. Vězte, že nejhorší jsou Schism a Siam, jo a členové Řádu jsou taky pěkní hajzlíci, už jenom proto, že Vás na ně neupozorní rádio (přece to nejsou stvůry ne?:-)).

Boje vs. Puzzly

I když se může zdát, že ve hře jde jen o boj a puzzly jsou na posledním místě, není tomu tak. Ano, hra je sem tam dost akční, ale páni z Double Helix se docela snažili a ve hře je dost puzzlů a některé mi daly docela zabrat:-). Bez návodu můžete u jednoho z posledních strávit i lehkou půlhodinku:-). Od jednoduchého přeskládání knížek v knihovničce se dostanete až ke zkoumání silenthillovských znaků a točení obrovskými koly v podlaze - to je mňamka:-).

Grafika a zvuky

Jak je na tom grafika v podání next gen konzole? Osobně jsem s grafikou hry spokojený. Člověk si řekne, že hra mohla vypadat ještě o chlup lépe, no když si vzpomenu, jak jsem se rozplýval nad filmečky ze SH1 na staré PSX a říkal si, že kdyby takhle vypadala celá hra, byl bych spokojený. A to jsem, ale s výhradami. Například při rozhovorech se protagonistům nějak nechtějí otvírat ústa, zuby jsou vidět ale rty se nehnou. Snad jediné odpovídající slovo s pohybem Alexových úst je když vykřikne Fuck:-). Dále mě zaráželo, když jsem zabil nějakou stvůru, že se občas její tělo vznášelo nad zemí. Navíc se většinou stačí otočit, a tělo úplně zmizí, přitom si myslím, že by to konzole unesla nechat mrtvolu na zemi - zde mi přijde hra nedokončená - škoda. Zvuky jsou reálné (hlavně skřípění prken u silenthillského mola:-)), semtam se nějaký zvuk vynechá, třeba když skočíte někam dolů, a Alexovo "uf" je slyšet o sekundu dvě později. I v některých filmečcích jsou hlasy tak zastřené, že je v tu chvíli potřeba hru zhlasit. Vše zachraňuje notně pesimistická hudba ala Akira Yamaoka, která sice podle mě není tak povedená jako v prvních dvou dílech, ale stále je to kvalita. Nedokážu si představit jiného skladatele pro sérii SH.

Střípky z hry *SPOILER*

Zde napíšu pár věcí ze hry, které mohou obsahovat SPOILERY pro ty, co ještě hru nehrály. Čtení na vlastní nebezpečí!

Nelíbí se mi brzké odhalení podoby finálního bosse. Stačilo mi k tomu, abych si přečetl, že Josh rád sbírá pavouky za domem a sebrání fotky Alexových vojenských hraček s obřím pavoukem na hřišti u domu
To přece není náhoda říkal jsem si - a nebyla, finální boss je opravdu pavouk.

Když jsem na začátku hry našel první mrtvolu člověka, řekl jsem si, jak nechutně vypadá, ale když jsem tu samou mrtvolu nacházel po celou dobu hraní, nepřišlo mi to už ani vtipné a hrůzné teprve ne!! O co mi jde? O reálnost. V dnešní době se hry snaží být co nejreálnější, a já hodně pochybuji, že celý Sheperd's Glen obývali jen chlapy na chlup stejní! A kam se poděly ženy, to nevím. Spíš vsázím na lenost vývojářů. Jednodušší je přece vymyslet jednu mrtvolu a tu pak použít všude, kde by to mělo být "strašidelné" ne? Hanba…

Četl jsem pár recenzí na SH5, kde se vytýká Alexova letargie, že nereaguje na prostředí, jak by měl. Po dohrání hry to můžu potvrdit jen ve dvou situacích. Já potkat v opuštěném hotelu namakaného, snad třímetrového chlapa s pyramidou na hlavě a obrovským "nožem" celého od krve, asi bych reagoval jinak než jen ..."Uf"... A později když Pyramid Head vykoná svoji službu na Alexově otci (rozuměj - přepůlí ho jedním sekem), ani se Alexovi nezatočí hlava! Nebo třeba proč nevystřílí všechny náboje na otcovu obranu?! Ale jinak si na dlouho zapamatuju Alexovo "Holy fuck!!" ;-).

Pro první dohrání doporučuji zakončení UFO, díky kterému získáte Laser pistoly. Jakmile ji budete mít, jste téměř nesmrtelní.

Když jsem získal Laser pistoly, a věděl jsem co je soudkyně Holloway zač, zaskočil jsem si na radnici a zkusil ji zaměřit (v tu dobu je na radnici a sedí si za svým stolem a v tu dobu ještě nemáte normálně žádnou střelnou zbraň), po zaměření se zaměřovač zbarví do červena-jako u každého jiného nepřítele - že by to o ní něco říkalo??;-)

Užitečný je 1st person pohled, zvlášť když se Alex na něco dívá, a Vy si nejste jisti, co to je. Automaticky se ukáže, na co se dívá.

Jaké je pro mě nejnechutnější místo v SH5? Rozhodně ulička ve vězení, kde zemře Alexova matka. Po její smrti se zaplní celý prostor její krví, která pulzuje ve stěnách a teče i ze stropu-hnus. Jen nechápu, proč se Alexova matka po smrti usmívá? Umřít takovou smrtí asi není moc k smíchu ne? To zas něco vývojáři nedodělali…


Hodnocení

Když dám dohromady všechny klady a protiklady, dávám 5. dílu rovných 80% ze sta. Na hru jsem se velmi těšil a nezklamala mě, i když mi vadilo pár výše zmíněných věcí. Tyto nedodělky přisuzuji kvapnosti vývojářů a bázlivosti z konkurenčního Dead Space - raději vše udělat na jistotu než šlápnout vedle ne? Ovšem ani kolísání obtížnosti, ani občas tak tmavé prostředí, kde by nepomohla ani halogenová světla u auta:-) mě neodradili od dohrání všech pěti zakončení a získání všech Achievementů. Tato hra stojí za to si ji zahrát a pro věrné fanoušky je povinností.


Vložit Komentář | Komentáře

 

O Nás | Kontaktujte Nás | Copyright | ©2007-2017 Czech Silent Hill Heaven   Valid CSS!

Valid HTML 4.01 Transitional