Vítejte na první české fanstránce o kompletní Silent Hill sérii !!!

SH1: Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbraně | Recenze | Konce & Bonusy | Bonusový Materiál | Návody
SH2: Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbraně | Recenze | Konce & Bonusy | Bonusový Materiál | Návody
SH3: Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbraně | Recenze | Konce & Bonusy | Bonusový Materiál | Návody
SH4: Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbraně | Recenze | Konce & Bonusy | Bonusový Materiál | Návody
SHH: Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbraně | Recenze | Konce & Bonusy | Bonusový Materiál | Návody
SHO: Příběh | Charaktery | Nepřátelé & Bosové | Zbrane | Recenze | Konce & Bonusy | Bonusový Materiál | Návody
SH: SM Příběh | Interview | Bonusový Materiál | Recenze
SH: 8 Příběh |

Page Name

small logo

 

Silent Hill Homecoming Recenze od: Furin
Autor překladu:
Hesi

    saa  

Silent Hill: Homecoming (Také znám jako Silent Hill 5 nebo Silent Hill V) je šestým pokračováním populární hororové série, Silent Hill. Silent Hill: Homecoming vypráví příběh vojáka vracející ho se z války domů, Alexe Shepherda. Příběh následuje Alexovo hledání bratra v jeho rodném městě Shepherd´s Glenn, potom co byl propuštěn z Ozbrojených Sil. Nyní je město pekelnou noční můrou vyplněnou podivnými zmizeními a samozřejmě monstry.
Kolem vývoje Silent Hillu: Homecoming panovalo hodně skepticismu, především protože nebyl vyroben stejným vývojářským týmem pod taktovkou Konami, ale místo toho americkými vývojáři týmu Double Helix, částečné spojení Shiny Entertainment & The Collectiv. S přihlédnutím na jejich minulé hry a současně s faktem, že nejsou Japonci, což byli právě předchozí vývojáři, je potom jednoduché chápat, proč mnoho fanoušků série bylo skeptických a bylo proti nápadu, aby plnohodnotné pokračování série bylo vytvořeno právě jimi.
Nicméně výsledkem jiného týmu není kompletní katastrofa, ale 100% perfektní výsledek to také neznamená. Kdo však zůstal z předchozího týmu je Akira Yamoka a jeho hudba. Soundtrack Silent Hillu: Homecoming je jednoduše excelentní a nadstandardní v porovnání s ostatními Silent Hill hrami. Soundtrack má rozsah od industriálních melodií během vpádu bossů, poklidný a uklidňující, když mluvíš s přítelem (Jako cut scéna s Elle) a napínavý a děsivý jako během soubojů s bossy. Je toho opravdu strašně málo, co by se dalo Soundtracku vytknout, lépe řečeno, není zde nic k vytýkání. Soundtrack obsahuje i vokální skladby, které jsou taky pěkně dobré.

obrázek

Soubojový systém byl jasně změněn a rozhodně zvýšil rychlost akce během soubojových částí hry. První věc, kterou je potřeba říci je, že to nemá žádný vliv na hororovou atmosféru a víc akčně orientované souboje neznamenají, že zbytek děsivých momentů není děsivých. Neznamená to ale, že by nový soubojový systém neměl své mouchy. Především výpadové útoky můžou být pěkně frustrující, protože čas mezi tím, kdy zmačknete O a Alex se skutečně pohne je někdy o trochu zpožděn, což může způsobit přesný výpad téměř nemožným, ne protože byste se nemohli naučit stlačit tlačítko o trochu dříve k vykompenzování onoho zpoždění, ale protože někdy zpoždění je a jindy zase ne. Další protivnou věcí je u výpadů to, že se někdy nepohybujete ve správném směru. Také když bojujete s monstrem a zkoušíte uhnout, zatímco jste v nějaké chodbě, tak máte dobře namířeno k tomu, abyste schytali zásah a je zde jen málo možností co dělat mimo střílet nebo běžet.

obrázek

Dobrou věcí na soubojovém systému je, že dělá z bojů s monstry mnohem větší zábavu… když vyhráváte, samozřejmě. Dosáhnutí komb a bití monster až na krvavou kaši a jejich dokončení zabodnutím tyče do jejich hlavy nebo sekáním - odstranění jejich hlav, je velice vítaný přídavek.
Bojový systém s kombinací realtimových efektů poškození a skvělými zvuky, skutečně tvoří pocit, že opravdu cítíte křupnutí ošetřovatelčiny lebky po nárazu vaší tyče. Rozkošné. Nakonec musím říct, že souboje jsou stejně tak dobré jako byly v předchozích hrách, ale s těžšími monstry a několika novými věcmi jako jsou komba, fatality a výpady (kdyby fungovaly).
Další změnou oproti předchozím dílům je zaměřování. Silent Hill: Homecoming teď připomíná více Cold Fear / Resident Evil 4 a jejich kamerový úhel pro střílení. Nejdříve, když to bylo odhaleno, lidé okamžitě říkali „Omg to je vykradené z Resident Evila 4“. Tohle, ale není ten případ, tento nový úhel vám pouze umožňuje skutečně vidět, na co střílíte, místo střílení na slepo do dalšího screenu, což je milá změna. Menší remcání se dostavilo jen se zjištěním faktu, že L2 je míření a R2 je střelba, což bylo poněkud divné a chvíli trvalo, než jsem si na to zvykl.

Celkově je ovládání pěkně pevné a pěkně průměrné. Není prostě špatné nebo na druhou stranu zase opravdu úžasné. Alex se stále otáčí poněkud pomalu a nenalezl jsem žádné tlačítko pro rychlé otočení, velmi strašidelná scéna byla zničena, protože se stala dříve, než jsem se stačil otočit.
Nepatrně více svobody nad kamerou je velmi vítaná změna, takže se konečně můžete pořádně rozhlédnout po okolí, což mě přivádí k dalšímu bodu. Ta hra je temná, velmi temná. Někteří lidé budou tohle milovat. Pamatuji si na mnoho fórech, členové říkali, jak milují jak je Silent Hill 1 temný. Ale tenhle druh temnoty budete nenávidět. Ve vybraných okamžicích; svítilna prostě nic nedělá. Budete v místnosti, vidíte dveře v chodbě a běžíte k nim a potom bez jakéhokoliv důvodu bude z chodby jen černo černá tma a svítilna nevrhne ani nejužší paprsek světla na dveře před vámi. Vypadá to spíš jako bug, než cokoliv jiného, protože v některých oblastech vše funguje a vypadá to skvěle, ale v jiných to vypadá, jako kdyby prostě svítilna vůbec nebyla zapnutá.

obrázek

Avšak použití svítilny může být dobré i v jiných případech. Během hotelového levelu jsem přecházel přes neobvykle agresivní sestřičku, které mě vždy zabila, když jsem s ní zkoušel bojovat, tak jsem se místo boje rozhodl vypnout svítilnu a proplížit se kolem ní, což zafungovalo perfektně. Ona klopýtal dál chodbou a já se skryl ve stínu, zhasl a zastavil uprostřed tohoto otevřeného prostoru, ona zůstala stát a vypadala jako děsivá socha zdravotní sestry. Jediné co jsem mohl vidět, byl její obrys v temnotě, nehnula se ani o palec. Já se protáhl kolem ní a ona si vůbec nevšimla. Myslím, že tento element je fantastickým přídavkem do série.
Grafická stránka hry je spíše divná. Někdy je vážně působivá a ukazuje, co next-gen konzole dokážou. Zdravotní sestry jsou například velmi detailní a realtimové poškození vypadá přeci jen lépe, než malá červená čárá, jako tomu bývalo, teď to opravdu vypadá jako „rozcáknutí“ jako když opravdu něco praštíte páčidlem do zad. Přeměna do pekelného světa také vypadá pěkně cool. Nicméně je velmi markantně vidět na postavách znepokojivě hrozná grafika. Třeba Alexovy vlasy, to je hluboko pod tím, co dokáže PS3 a tak je grafika v určitých detailech mnohem blíže k PS2, než k PS3.

obrázek

Příběh je pěkně dobrý a rozhodně srovnatelný s ostatními. Děj je silný po celou dobu, kromě menšího slábnutí v prostředku (Na konci se však zase sebere). Hlavní konec je pěkně nepředvídatelný a není to, co byste mysleli. Poprvé, když jsem hrál, tak jsem získal UFO konec a to opravdu nebylo něco, co bych očekával, ale odhalení před koncem hry jsou dobré. Hádal jsem, že když jsem viděl intro které bylo zřejmě inspirováno filmem Jacob’s Ladder, tak i konec se bude nést v podobném duchu, což se nestalo a tvůrci byli mnohem kreativnější, což je skvělé.
Jediné co mi na příběhu trochu vadilo, byly menší nelogičnosti, které neměly nic společného s příběhem, ale stejně. Jako například, když jsem musel naplnit prázdnou nádobu benzínem. Musel jsem jít do Travisova náklaďáku a tam jsem prostě jen tak naplnil nádobu benzínem, bez jakékoliv hadičky, nebo čehokoliv abych mohl benzín odčerpat. Alex prostě nějak tu nádobu naplnil a já nemyslím, že zvládnul naklonit náklaďák do takové polohy, aby benzín mohl začít samovolně vytékat…

obrázek

Shrnutí: Silent Hill: Homecoming má působivý a přesvědčivý děj ale bugy, s kterými jsem se musel potýkat, mě doslovně odstavily a já někdy prostě nemohl pokračovat dál. Při návratu do Alexova domu jsem se prosekal až ke dveřím, ale nikde nebylo žádná „X Open Door“ ikona, takže jsem odešel ven, před dům, čímž jsem se pokoušel resetovat místnost, ale najednou se to samé stalo i se dveřmi do Alexova domu. Tohle je jen minimální technická chyba, na kterou doufám brzy Double Helix vydají patch, ale hra samotná má mnoho z Silent Hillovského „dotyku“, skvělý soundtrack, dobře vyvážené postavy, (mírně) vylepšený soubojový systém a hodně různých zakončení. Také má pěknou délku v porovnání s předchozími hrami a určitě v porovnání s Silent Hill: Originsovým průměrem čtyřech hodin. Stojí to za to zahrát si tuhle hru kvůli ději a minimálně kvůli každé cut scéně, které tak miluju. Doporučuji Silent Hill: Homecoming všem fandům Silent Hillu a také všem hororovým fanouškům, kteří jen hledají další děsivou hru. Některé části jsou vážně strašidelné a stále si udržují Silent Hillovský efekt.


Hodnocení: 8/10

Autor recenze: Furin za použití PlayStation 3 verze (S DualSchockem 3) na televizoru Sony Brávia 720p HD TV

Překlad: Hesi

 


Vložit Komentář | Komentáře: 5

 

O Nás | Kontaktujte Nás | Copyright | ©2007-2017 Czech Silent Hill Heaven   Valid CSS!

Valid HTML 4.01 Transitional